Did you ever wonder what is like to be an actress? No, not a Hollywood movie star, just one of the remaining 90% of the players... Here, you're gonna find the answer! Welcome to my life, Umberta, actress not (yet) a star!


Translate

Find your favorite posts

5.31.2013

Blue blazer

A half-day sun, or rather lack of rain, earlier this week, and I took the opportunity to wear my new blue blazer, found last month at H&M (I have a passion for blazers and especially for those from H&M... good news: for once that I have a passion for something inexpensive! ;p ). I associated it with a Sex Pistols t-shirt, bought at Spitalfields Market in London, my inseparable Zara coated black jeans and my even more inseparable low-boots.
I looooove these boots, I wear them all the time, they go almost with everything... but they’re ready to fall apart right now. I’ve already changed the sole once and I think that the only thing I could possibly do now, would be to accept that they are in such a bad shape that I cannot go out wearing them anymore.
The problem is that I can’t find another pair of boots so pretty, comfortable and versatile to replace them!
...Therefore I think I'll just keep wearing them until the day I’ll find myself barefoot in the street because they disintegrate!
No, joking aside, if you have some ideas for new boots in the same style, I'm all ears! ;)
I even searched on eBay or clothes barter websites to see if I could buy the same boots again, especially since even Zara made very similar low-boots (the only difference being that two of the three straps are crossed in the Zara ones).
But they are impossible to find...
Do you also have shoes that you can’t get rid of?

Une demi-journée de soleil, ou plutôt d'absence de pluie, en début de semaine, et j'en ai profité pour mettre mon nouveau blazer bleu, déniché il y a un mois chez H&M (j'ai une passion pour les blazers et en particulier pour ces de chez H&M…ça tombe bien en plus : pour une fois que j’ai une passion pour quelque chose de pas cher! ;p ). Je l'ai associé à un t-shirt des Sex Pistols que j'avais acheté à Spitalfields Market à Londres, mon inséparable jean enduit noir Zara et mes encore plus inséparables bottines.
J'adooooore ces bottines, je les porte tout le temps, elles vont pratiquement avec tout… mais là elles sont vraiment en train de rendre l’âme. J’ai déjà fait changer la semelle une fois et là je crois la seule chose possible à faire serait d’admettre que elles sont dans un si sale état que je ne peux plus sortir avec. Le problème c’est que je n’arrive pas à trouver un autre pair de bottines si jolies, confortables et versatiles pour les remplacer !
…Alors je crois que je vais juste continuer à les mettre jusqu'au jour où je me retrouverai pieds nus dans la rue car elles seront désintégrées!
Non, blague à part, si vous avez des idées pour de nouvelles bottines dans le genre, je suis preneuse! ;)
J’ai même cherché sur eBay ou des sites de troc de vêtements pour voir si je pouvais les racheter, surtout que Zara avait aussi fait des bottines presque pareilles (la seule différence étant que deux des trois sangles se croisent dans le modèle de Zara). Mais elles sont introuvables…
Vous aussi vous avez des chaussures dont vous n’arrivez pas à vous séparer?

Blazer : H&M
Jeans : Zara
Low-boots : See U Soon
Bag : Valentino
Ring : Cartier
Earrings : Swarovski

No comments:

Post a Comment

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...