Did you ever wonder what is like to be an actress? No, not a Hollywood movie star, just one of the remaining 90% of the players... Here, you're gonna find the answer! Welcome to my life, Umberta, actress not (yet) a star!


Translate

Find your favorite posts

5.14.2014

Strawberries cheese and chocolate

Strawberries, cheese & chocolate dessert

It's strawberries season!!! :)

And more generally, it's the season when we finally begin to find plenty of colorful and sweet fruits at the market. I don't know you, but I was starting to get bored of winter apples, oranges and clementines...

C'est la saison des fraises!!! :)

Et de manière plus générale, c'est la saison où l'on commence enfin à trouver plein de fruits colorés et sucrés sur le marché. Je ne sais pas vous, mais moi je commençais à être un peu ennuyée par les oranges, pommes et clémentines hivernales... 

Strawberries, cheese & chocolate dessert

So who doesn't like strawberries raised his hand. 
...Nobody? I knew it! 
How do you like them? Nature? Lemon and sugar? Whipped cream? In a pie? Fruits' salad?... I know, we have a full world of possibilities.
One of the easiest dessert, at least in Italy, is to put whipped cream over strawberries. Not my favorite option I must say, as whipped cream is usually too rich and sugary. So here's my lighter option.

What you will need :

- Strawberries (of course!)
- "Fromage blanc" (This is a sort of cottage cheese/greek yogurt sold in France. Maybe Quark cheese, for anglophones.)
- Brown sugar
- Some pieces of your favorite chocolate (I used dark one)
- Mint leaves

Donc qui n'aime pas les fraises lève la main.
...Personne? Je le savais! 
Comment vous les aimez? Nature? Sucre et citron? Crème fouettée? Dans une tarte? Salade de fruits?...
Je sais, nous avons plein de possibilités.
L'un des desserts les plus faciles, au moins en Italie, est de garnir les fraises avec de la crème fouettée. Pas mon option préférée, je dois dire, car la crème fouettée est souvent trop riche et trop sucrée. Alors, voici mon option plus légère. 

Ce dont vous aurez besoin :

- Fraises (évidemment!)
- Fromage blanc 
- Sucre de canne 
- Quelques carrés de votre chocolat préféré (moi j'ai utilisé du chocolat noir)
- Quelques feuilles de menthe 

Strawberries, cheese & chocolate dessert

Put the "fromage blanc" in a bowl and add  some sugar

Mettez le fromage blanc dans un bol et ajoutez un peu de sucre

Strawberries, cheese & chocolate dessert

Mix with a spoon in order to obtain a smooth cream

Mélangez avec une cuillère jusqu'à obtenir une crème lisse

Strawberries, cheese & chocolate dessert

Take some nice little bowls (mine are a souvenir from my trip to Morocco) and put 3 or 4 spoons of the cream you obtained in each.
Cut the strawberries and put them on the cream

Prenez de jolis petit bols (les miens sont un souvenir de mon voyage au Maroc) et mettez 3 ou 4 cuillères de la crème obtenue dans chaque bol.
Coupez les fraises en morceaux et mettez les sur la crème


Strawberries, cheese & chocolate dessert

Take a small piece of chocolate and a grater and grate the chocolate over the strawberries
(Note that for 2 persons, I used less than 1 square of chocolate. I told you it was a light recipe ;) ! )

Prenez un carré de chocolat et une râpe et râpez le chocolat sur les fraises
(A noter que pour 2 personnes, j'ai utilisé moins d'1 carré de chocolat. Je vous avais dit que c'était une recette légère ;) !)

Strawberries, cheese & chocolate dessert

Add a mint leaf in every bowl to decorate.

Ajoutez une feuille de menthe dans chaque bol pour décorer.

Strawberries, cheese & chocolate dessert

Eat with no moderation! ;)

Consommez sans modération! ;)

Strawberries, cheese & chocolate dessert

2 comments:

  1. Looks like a delicious dessert to me! I adore strawberries. I'm so glad you joined us at #FoodieFriDIY this week!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Michelle, thanks for organizing #FoodieFriDIY, it's great to read so many interesting posts, I'll surely join again! :)
      xx
      Umberta

      Delete

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...